Cilt: 4 Sayı: 1, 31.12.2022

Yıl: 2022

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal) sosyal bilgiler eğitimi alanında çevrim içi (online) olarak yayınlanan uluslararası hakemli akademik bir dergidir. Ulusal ve uluslararası arenada sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili gelişmeleri yayma amacında olan dergi, bu yolla eğitim sisteminin gelişimine katkı sağlamayı hedeflemektedir. 

Sosyal Bilgiler Eğitimi

Tarih Eğitimi

Coğrafya Eğitimi

Ekonomi Eğitimi

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal), sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili Türkçe ve İngilizce yapılmış bilimsel çalışmaların yayımlandığı uluslararası hakemli bir dergidir.

Dergiye sunulan çalışmaların içeriği, bilimselliği ve diğer hususlara ilişkin sorumluluğu tamamen yazar ya da yazarlarına aittir. Yazar ya da yazarlar, çalışmasını göndermekle dergide yazılı olan tüm şartları kabul etmiş sayılır.

1. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal)’ne gelen çalışmalar SEKRETARYA tarafından öncelikle yayın şablonuna uygunluğu açısından ön değerlendirmeye alınır. Şablona uygun olmayan çalışmalar yazar(lar)a iade edilir.

2. Ön incelemeden geçen çalışmalar sonra EDİTÖRE yönlendirilir. Editör aday makaleyi; (1) dergi yayın politikası, (2) yayın ilkeleri, (3) yazım kuralları ve (4) aday makalenin özgünlüğü bakımından inceler. Bu inceleme sonucunda uygun bulunan aday makale ilgili ALAN EDİTÖRLERİNE gönderilir. Uygun olmayan aday makaleler ise gerekçesi belirtilerek yazarına iade edilir.

3. Alan Editörü aday makaleyi özgünlüğü, alana uygunluğu ile kullanılan istatistiklerin yerindeliği ve doğruluğu açısından ön değerlendirmeye alır. Bu inceleme sonucunda uygun bulunan aday makale ilgili alan editörü tarafından iki hakeme isimsiz olarak gönderilir. Hakemler yazarın kurumu dışından, Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal)’nin hakem havuzundan ya da yayın kurulu üyeleri arasından olacak şekilde seçilir.

4. Aday makalenin hakem raporları sonunda iki red ya da bir red bir büyük düzeltme alması durumunda yazar(lar)ına gerekçeleri ile birlikte yayına kabul edilmediği bildirilir. Bunun dışındaki durumlarda alan editörü hakem raporunu inceleyerek gerekli durumlarda ek değerlendirme süreci başlatabilir.

5. Hakem süreci olumlu sonuçlanan çalışmaların yayınlanması ile ilgili nihai karar EDİTÖRLER KURULU tarafından verilir.

6. Yayıma kabul edilen çalışmaların süreçleri aşağıdaki gibidir:

Yayıma kabul edilen çalışmaların hakem değerlendirme raporları ve editöryal değerlendirmeleri Sorumlu Yazara gönderilir.
Sorumlu Yazar, çalışmayı ilgili raporlara göre düzenleyerek Editöre iletir.
Editör çalışmayı kontrol edilerek tashih sürecine alır ve varsa tashih notlarını Sorumlu Yazara gönderir.
Tashih sürecinde çalışma intihal denetiminden de geçirilir.
Tashih süreci tamamlanan çalışmalar dizgiye yönlendirilir.
Dizgisi tamamlanan çalışmalar Sorumlu Yazara son kez kontrol etmesi için gönderilir.
Bu süreçleri tamamlayan çalışmalar “Gelecek Sayı” olarak yayımlanır.
“Gelecek Sayı” olarak yayımlanan makaleler yayım sürecine alınır ve ilgili sayıda yayımlanır.

7. Yazarlarla hakemler arasındaki iletişim Editörler Kuruluna tarafından yürütülür.

8. Eserlerin telif hakkı, yazar(lar)dan aday makale sisteme yüklenirken Telif Hakkı Devir Sözleşmesi onaylatılarak alınır.

9. Derginin yayın politikalarının belirlenmesinde, güncellenmesinde ve gerektiğinde hakemlerin belirlenmesi sürecinde Editörler Kurulu üyelerinin görüşlerine başvurulur.

10. Dergiye gönderilen eserler başka bir yerde yayımlanmamış ya da yayımlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır.

11. Yazarlar, eserlerini APA6 (American Psychological Association) standartlarına uygun olarak hazırlamalıdır.

12. Aday makalelerin yayınlanmadan önce İngilizce olan kısımları için “proofreading” yaptırılması ve yaptırıldığına dair belgelendirilmesi gerekmektedir.

13. Makaleler özet hariç, ekler dâhil olmak üzere 10000 kelimeyi geçmeyecek şekilde hazırlanmalıdır.

14. Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Ithenticate) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir.

15. Gönderilen çalışmada ismi yer alan her yazarın XXXX-XXXX-XXXX-XXXX şeklindeki 16 haneli ORCID ID numarasını makalede yazması gerekmektedir.

Etik İlkeler
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal) Yazar ya da Yazarlarının Sorumlulukları
Yazar(lar), Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal)’ne özgün çalışma göndermelidir.
Yazar(lar), yayınlanmamış çalışmalarını sunmalıdırlar.
Aynı anda birden fazla dergiye çalışma göndermek etik dışıdır. Yazar(lar) başka yerde yayımladığı ya da yayımlanmak üzere gönderdiği bir makalesini göndermemelidir.
Herhangi bir çıkar çatışması açıkça belirtilmelidir.
Makalenin geliştirilmesinde kullanılan veri kaynaklarının doğruluğunu kabul eder.
Makalenin yayınlanmasından sonra bulunan tüm hatalar derhal Editöre bildirilmelidir.
Yazar(lar), makale yazımı sırasında yararlandığı kaynaklara etik ilkeler doğrultusunda doğru biçimde atıf yapmalıdır.
Makaleye katkı sağlamayan kişilerin adı, yazar olarak yazılmamalı, yayımlanmak üzere başvurusu yapılan bir makalenin yazar sırasını değiştirme, yazar çıkartma, yazar ekleme önerilmemelidir.
Değerlendirme sürecinde yazar(lar)dan makalelerine ilişkin bilgi ya da ham veri istenmesi durumunda beklenen bilgileri Editörlere sunmalıdır.
Yazar(lar), makalelerinde kullandıkları verilerin kullanım haklarına, araştırma-çözümlemelerle ilgili izinlerin ya da üzerinde araştırma yaptıkları katılımcıların onayının alındığını belgelemelidirler.
Yazar(lar), etik kurul kararı gerektiren deney, anket, ölçek, görüşme, gözlem, odak grup çalışması gibi nicel ya da nitel yöntemlerle veri toplamayı gerektiren araştırmalar için etik kurul onayı aldığını; etik kurul adı, karar tarihi ve sayısı aday makalenin ilk-son sayfasında ve yöntem bölümünde belirtmeli, etik kurul kararını gösteren belgeyi makalenin başvurusuyla birlikte sisteme yüklemelidir. Ayrıca olgu sunumlarında aydınlatılmış olur/onam formunun alındığına ilişkin bilgiye makalede yer vermelidir.
Yazar(lar), veri toplama sürecinde etik ilkelere özen gösterdiklerinin kanıtlarını (başkalarının ölçek, anket, fotoğraf gibi belgelerinin kullanılması için kendilerinden izin alınması gibi) makale içinde sunmalıdır. Makalelerde araştırma ve yayın etiği ile fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğu belirtilmelidir. Araştırma insan ve hayvan denekler üzerinde gerçekleştirilmiş ise araştırmanın uluslararası bildiriler, kılavuzlar vb uygun gerçekleştirildiği bildirilmelidir.
Yazar(lar)dan derleme makaleler için etik kurul onayı istenmez. Bununla birlikte etik kurul kararı gerektirmeyen makalelerde de etik kurul kararının gerekmediği, makalenin ilk-son sayfasında ve yöntem bölümünde belirtilmelidir.


Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal) Hakem ya da Hakemlerinin Sorumlulukları
Hakemler makaleleri cinsiyet, ırk, etnik köken, din, vatandaşlık, siyasi aidiyet, değerler ve yazarların paradigma yönelimine bakılmaksızın makalenin entelektüel içeriğine göre değerlendirir.
Hakemler, inceleme sürecinde gözlemlenen herhangi bir çıkar çatışmasını Editöre bildirmelidir.
Hakemler, değerlendirmeyi yansızlık ve gizlilik içinde yapmalıdır.
Hakemler değerlendirmesini kabul ettikleri makaleyi süresi içinde değerlendirmelidirler.
Yazının reddedilmesine neden olabilecek herhangi bir bilginin Editöre bildirilmesi zorunludur.
Hakemler yalnız uzmanlık alanı ile ilgili makaleleri değerlendirmeyi kabul etmelidir.


Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal) Editör, Editör Yardımcısı ve Alan Editörlerinin Sorumlulukları
Editörler, hakemlerin, yazar(lar)ın, araştırmacı, uygulayıcı ve okuyucuların bilgi gereksinimlerini karşılamaya gerektiğinde dönüt vermeye, yayın sürecinde düzeltme, açıklama gerektiren konularda açıklık ilkelerine göre davranmaya çaba gösterirler.
Editörler, makalelerin yayımlanmasına karar verirken, makalelerin özgün olmasına, bilimsel alanyazına, okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcılara katkı sağlamasına özen gösterirler.
Editörler, derginin yayın politikaları arasında bulunan kör hakemlik ve değerlendirme süreci politikalarını uygular, hakemlerin kimlik bilgilerini gizli tutar, her makalenin yansız ve süresi içinde değerlendirilmesini sağlarlar.
Editörler, makaleleri alan editörleri ve hakemlerin uzmanlık alanlarını dikkate alarak gönderir, değerlendirmelerin yansız ve bağımsız yapılmasını desteklerler.
Editörler, makalenin yansız değerlendirilmesi için editörler, hakemler ve yazar(lar) arasındaki çıkar çatışması-çıkar birliği olup olmamasını göz önüne alırlar.
Editörler, akademik görgü kurallarına uymayan ve bilimsel olmayan değerlendirmeleri engellerler.
Editörler, değerlendirilen makalelerdeki kişisel verilerin korunmasını sağlarlar; yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korurlar.
Editörler; makalelerde insan ve hayvan haklarının korunmasına özen gösterirler, makalenin katılımcılarının açık onayının belgelendirilmesini önemserler, makalenin katılımcılarına ilişkin etik kurul onayı, deneysel araştırmalarda izinleri olmadığında makaleyi reddederler.
Editörler, makalelerdeki hata, tutarsızlık ya da yanlış yönlendirmelerin düzeltilmesini sağlarlar.
Editör kurulu, makalenin değerlendirmesini, dergi editör kurulu politikalarını ve intihal, hakaret ve telif hakkı ihlallerine karşı hukuki kısıtlama üzerine yazılmış yayınlar için yayın kararlarının alınması sorumluluğunu üstlenir.
Bütün makalelerin, cinsiyet, ırk, etnisite, din, vatandaşlık, siyasi aidiyet ve değerler ne de yazarların paradigma yönelimlerine bakılmaksızın yazının entelektüel içeriğine dayalı olarak adil bir şekilde değerlendirilmesini sağlar.


Etik İlkelere Uymayan Durumun Editöre Bildirilmesi
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal)'nde editörler, hakemler, yazarlar ile ilgili etik ilkelere uymayan bir davranış ya da değerlendirme sürecindeki, erken görünümdeki ya da yayımlanmış bir makale ilgili etik olmayan bir durumla karşılaşılması durumunda tissejournal@gmail.com adresine ileti yoluyla bildirilmesi gerekir.


Yayın Politikası
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal) sosyal bilgiler eğitimi alanında çevrim içi (online) olarak yayınlanan uluslararası hakemli akademik bir dergidir.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal), Türkçe ve İngilizce dillerinde makaleler yayımlamaktadır.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal) yılda bir kez yayımlanmaktadır.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal)'de değerlendirme süreci çift taraflı kör hakemlik ilkesiyle yürütülür. Bu ilkeye göre çift körleme yönteminde çalışmaların yazar ve hakem kimlikleri gizlenmektedir.
Her sayıda bir yazarın en çok bir akademik çalışmasına yer verilebilmektedir.
Uluslararası hakemli bir dergi olan Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal) kar amacı gütmeyen akademik bir dergidir.

Açık Erişim Politikası
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal), Açık Erişim bir dergidir ve yayımladığı içeriği doğrudan açık erişime sunar. Dergi, yayımladığı içerikle bilimin Açık Erişim politikasıyla desteklenmesi, geliştirilmesi ve yayılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.

İntihal Politikası
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal) hakem süreci tamamlanan her çalışmayı, bütünlüğünü korumak adına intihal denetiminden geçirir. İntihal denetimi Turnitin ve iThenticate yazılımları aracılığıyla gerçekleştirilir.
Editör kurulu, intihal denetimi sonrasında ortaya çıkan rapor doğrultusunda sorumlu yazardan hataların düzeltilmesini isteyebilir ya da çalışmanın yayınlanmaması kararını alabilir.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi (TISSE Journal) sosyal bilgiler eğitimi alanında çevrim içi (online) olarak yayınlanan uluslararası hakemli akademik bir dergidir ve yazarlarından herhangi bir ücret talep etmez.

19029     25743   

27283     27282